תהליכי פיתוח הנהלות

“לנהל את עצמי ולהנהיג אחרים”

1. הרצאה "עובדים מאושרים יוצרים חברה עשירה"

אוכלוסיית היעד: מנהלים ומנהלי משנה (אגפים/מחלקות/צוותים)

כמות משתתפים: ללא הגבלה

אורך ההרצאה: 45 דקות

עיקרי התוכן:

 

הרצאה נוצרה בהשראת ספרו של טוני שיי, מנכ"ל זאפוס עולמי, "עובדים מאושרים יוצרים חברה עשירה". בהרצאה נחשפים מנהלים לשיטת מנהיגות וניהול "אחרת" של הארגון.

עיקרי השוני של התרבות הארגונית בזאפוס מתבטא בשני דברים הבאים:

  • א. השטחת הארגון בהיבט התקשורת בכל הרמות.
  • ב. יצירת שותפות ואוירה של שיתוף העובדים, שהובילו ליצירת מחויבות שיא מצד

העובדים, בעיקר במצבי משבר.

נראה דוגמאות מלאות יצירתיות בשני הנושאים.

בהרצאה נענה יחד על שאלה: מה גורם לאושר של העובד בחברה שלכם. נשווה את התשובה לתוצאות המחקרים בעולם.

בנוסף, נעמוד על חשיבות החיבור של הארגון לחזון, יעוד וערכים של הארגון, כמצפן בפעילות השוטפת ובתקופות השינויים.

לסיום, נכיר למנהלים כלים מעשיים, בעזרתם יוכלו "להרגיש את הדופק", כל אחד במסגרתו שלו ולבחון עד כמה עובדים שלהם מאושרים, ועד כמה הם מחויבים ליצירת חברה עשירה.

2. הרצאה: "ממשבר לצמיחה בארבעה צעדים"

אוכלוסיית היעד: מנהלים ומנהלי משנה (ראשי אגפים/מחלקות/צוותים)

כמות משתתפים: ללא הגבלה

אורך ההרצאה: 50 דקות

עיקרי התוכן:

 

הרצאה מתמקדת בנושא "המשבר", משבר גלובלי, כדוגמת קורונה, משברים בחברה, משברים אישיים, וחושפת ארבע שלבים עיקריים אותם אנחנו עוברים בדרך לצמיחה:

  • א. לקבל את המצב כעובדה, בלי להתנגד ובכך לצמצם את הסבל.
  • ב. להבחין בקושי ולהגדיר אותו היטב.
  • ג. להבין מה שליחותו של המצב, למה הוא הגיע לפתחינו.
  • ד. לבנות תכנית מעשית להתמודדות עם המצב ויצירת השינוי המקדם.

בהרצאה משולבים שיטות ודוגמאות של התמודדות עם המשברים בעולם וכן דוגמאות ולקחים מהתמודדות אישית עם משברי החיים.

3. סדנת מנהלים: "להרגיש את הדופק של החברה/אגף/מחלקה"

אוכלוסיית היעד:

ברמת הנהלה בכירה: מנכ"ל, סמנכ"לים, ראשי אגפים (ע"פ החלטה)

ניתן לקיים ברמת האגף/מחלקה

כמות משתתפים: עד 6

אורך המפגש: 4 שעות

עיקרי התוכן:

א. הכרות ממקום אחר – תרגילי הכרות וגיבוש ממקום אחר, חווייתי, מקרב ומגבש

ב. סגנונות ניהול ומנהיגות של הצוות – אבחון אישי וארגוני ע"פ פרמטרים מוגדרים

ג. מכאן לאן? – הגדרה של נקודות חוזק ונקודות לחיזוק, בניית תכנית ראשונית לקידום    תהליכי השינוי

תוצרים: דו"ח מנהלים ע"פ 10 פרמטרים של ניהול ומנהיגות בשתי קטגוריות:

  • א.  דו"ח ע"פ פרמטרים אישיים של הנוכחים (ניהול ומנהיגות אישית)
  • ב.  דו"ח ע"פ פרמטרים של המסגרת/הארגון כולו

4. סדנת חזון, יעוד וערכים המובילים של המסגרת

אוכלוסיית היעד:

ברמת הנהלה בחירה: מנכ"ל, סמנכ"לים, ראשי אגפים

ניתן לקיים ברמת האגף/מחלקה

כמות משתתפים: עד 6

אורך המפגש: 4 שעות

עיקרי התוכן:

 

חזון, יעוד וערכים של המסגרת ושל הנוכחים – בחינה ועדכון של חזון, יעוד וערכים המובילים האישיים של מנהלי המסגרת, עדכון/יצירה של חזון, יעוד וערכים המובילים של המסגרת עצמה(אגף/מחלקה), התאמה לפרמטרים של החברה כולה, הצבעה על פערים והיכן הם באים לידי ביטוי בעשייה. בניית תכנית ראשונית לסגירת הפערים

תוצרים:

  • א. דו"ח סיכום הסדנה: מה נעשה, מה עודכן / גובש מחדש, פערים ודרכים לסגירתם
  • ב. מסמך של תוצר הסדנה: חזון, יעוד ו/או ערכים המובילים של המסגרת/ארגון

5. סדנת האושר של הארגון/אגף/מחלקה

סדנה להגברת האושר – אישי, צוותי וארגוני. מתוך עובדה (הוכח מחקרית), שעובד מאושר מחויב יותר לארגון ועובד טוב יותר.

אוכלוסיית היעד: חתך של מנהלים, מנהלי משנה, ראשי צוותים או מסגרות אורגניות של צוותים

כמות משתתפים: בין 12 ל 25

אורך הסדנה: יומית 09:00 – 15:00 (עדיפות) או שלושה מפגשים של שעה וחצי, אחת לשבוע

עיקרי התוכן:

 

א. הרצאת העצמה – חיבור ולמידה מסיפור אישי מרתק ומרגש של התגברות על אתגרי החיים ויצירת חיים מאושרים

ב. שמונה מרכיבים של אושר - התנסות חוויתית ובניית דרך האושר האישית של כל משתתף

ג. הגדרת מטרה ובניית תכנית אישית – כל משתתף יבחר מטרה לשנה הקרובה (משהו שיעשה אותו מאושר יותר), הקשורה לעבודה/משפחה/תחביב/אחר ויבנה תכנית למימושה, תוך ליווי והדרכת המנחה

תוצרים:

  • א. כל משתתף לומד ומתרגל את המרכיבים שמסבים לו אושר
  • ב. כל משתתף מגדיר מטרה לשנה הקרובה ובונה תכנית עבודה למימושה

 

למדיטציית אושר

לשאלון האושר

6. קורס פיתוח מנהלים של Guy’s (משולב תהליכי למידה ואימון):

אוכלוסיית היעד: מנהלים ומנהלי משנה (אגפים/מחלקות), עד רמה של מנהל צוות

כמות משתתפים: בין 5 ל 15

אורך הקורס: 15 מפגשים של שעתיים אקדמיות (קורס מלא), 8 מפגשים (קורס ייעודי)

עיקרי התוכן:

 

א. תהליך אימוני - לשינוי פרדיגמות אישיות כבסיס להעצמה אישית והצלחה בתפקיד

ב. הקניית ידע וכלים מעשיים - למנהיגות ניהולית בשיטת "דרך האושר"

ג. בניית פרוייקט פורץ הדרך האישי בעבודה - שיקדם את בעל התפקיד למטרה ואת הארגון למימוש החזון

תוצרים:

  • א. כל משתתף עובר אימון אישי בקבוצה ומקבל כלים של העצמה להמשך החיים
  • ב. כל משתתף לומד ומתרגל את מיומנויות הניהול ומנהיגות, בונה את סגנונו האישי
  • ג. דו"ח מסכם קורס על כל חניך, על פי כלל הפרמטרים של ניהול ומנהיגות

7. אימון אישי ומנטורינג למנהלים ומנהלי משנה

אוכלוסיית היעד: מנהלים ומנהלי משנה (ראשי אגפים/מחלקות/צוותים). מומלץ לקיים את התהליך כחלק מכניסה לתפקיד או העצמה בתפקיד הקיים

כמות משתתפים: 1 (אחד על אחד) או בקבוצה עד 10 מנהלים

אורך התהליך: 10 – 14 פגישות פרונטליות או בזום

עיקרי התוכן:

 

א. תהליך אימוני - לשינוי פרדיגמות אישיות כבסיס להעצמה והצלחה אישית

ב. הקניית ידע וכלים מעשיים לניהול ומנהיגות - קבלת החלטות וניהול קונפליקטים, ניהול עצמי, ניהול צוות, ניהול משאבים, ניהול משימות, תכנון, בקרה ומעקב ועוד.

ג. איתור ומתן מענה לאתגרים - ספציפיים במסגרת התפקיד כמודלינג להמשך הדרך

 

תוצרים:

א. שינוי אמונות מגבילות אישיות ושיפור בהערכה וביטחון העצמי או התנהלות במערכות יחסים או כל נושא אחר, שמהווה נקודה לשיפור האישי

ב. שיפור אפקטיביות ניהולית כראש המסגרת

ג. שיפור יכולות המנהיגות והרתימה של האחרים לחזון האישי וחזון המסגרת